Reklamný textil je považovaný za praktickú a mimoriadne efektívnu formu zviditeľňovania firmy. Jeho najpočetnejšiu skupinu tvoria vesty, tričká, polokošele, mikiny, bundy či nohavice, a to s vyobrazením loga, príp. názvu firmy, sloganom či iným kratším textom alebo jednoduchšou obrázkovou grafikou. Navyše je preukázané, že reklamný textil pôsobí dôveryhodnejšie v očiach klientov.
Reklamný textil má z pohľadu zamestnanca i zamestnávateľa hneď niekoľko výhod. Prispieva k pocitu spolupatričnosti a zároveň rovnosti, keďže pracovné tričko či košeľa s potlačou stiera pomyselné rozdiely medzi jednotlivými spolupracovníkmi. Navyše, pracovné odevy s logom a ostatnými firemnými údajmi predstavujú pozitívny apel smerom k zamestnancom, ktorým je takto preukázaná dôvera, úcta a to, že daná osoba je platným členom pracovného tímu. Reklamný textil prináša isté výhody aj samotnému zamestnávateľovi. Jednotné pracovné oblečenie v rovnakej farbe a potlači pozitívne vplýva na zákazníkov firmy. A majiteľovi či riaditeľovi zjednodušuje rozpoznanie svojich zamestnancov – obzvlášť v prípade obchodných centier, kde je hneď niekoľko prevádzok vedľa seba. Reklamný textil vám pomôže vykročiť z radu a zároveň pôsobiť profesionálnym dojmom.
Reklamný textil neslúži len na vizuálne odlíšenie. Zákazníci totiž iba na základe oblečenia vedia konkrétneho človeka priradiť k firme a osloviť ho so žiadosťou o pomoc či odbornú radu. Ako príklad poslúži strešné centrum. Jeho pracovníci majú kombinézu a pracovné tričko s logom firmy. Na základe toho ich osloví okoloidúci a opýta sa na možnú spoluprácu, pozostávajúcu v oprave aj jeho strechy. Vie, že títo chlapi ako zamestnanci strešného centra nielenže odborne posúdia stav jeho strechy, ale zároveň mu poskytnú kontakt na obchodného manažéra, s ktorým sa môže dohodnúť na podmienkach spolupráce. Reklamný textil má teda ďalšiu výhodu – každý zamestnanec firmy je akousi reklamou, ktorú denne vidia aj stovky ľudí. A v neposlednom rade, reklamný textil dotvára celkový imidž vašej spoločnosti. Samozrejme, nezabúdajte, že aj reklamný textil (ako akékoľvek iné oblečenie), musí byť vhodne zvolený (veľkosť, strih atď.), má poskytovať komfort pri nosení a nevyhnutná je aj jeho pravidelná údržba. Je výhodou, že reklamný textil je využiteľný v mnohých povolaniach – a nevadí, či zamestnanci musia mať biznis oblečenie, pracovnú uniformu, zásteru, montérky alebo reflexný odev. Logo či názov firmy sa dá vhodne umiestniť na akýkoľvek odev – vestu, tričko, polokošeľu, mikinu, bundu či aj na pracovnú obuv alebo nohavice.